Év Záró Poszt

A Blog életében ötödször is elérkezett a naptári év vége, amikor értékelem az évet, de sajnos valószínűleg ez egyben az utolsó ilyen alkalom is, legalább is az eredeti Club Penguin-nel kapcsolatban.

De mielőtt jobban bele gondolunk, hogy a jelenlegi játékot el fogjuk veszíteni, menjünk végig az idei év eseményein.

 

Prehistoric Party (Jan. 20 – Feb. 3.)

File:Prehistoric Party 2016 Big Water Place.png

Idén 1 év kihagyás után visszatért a 2013 óta szinte hagyományos januári Prehisztorikus Parti. Most azért kellett a múltba látogatnunk, hogy energiát biztosító rögöket keressünk a 2015 novemberében Herbert miatt itt ragadt Alien Puffle Űrhajó működéséhez. A darabokat szokásos Treasure Hunt szerű mini-game-en keresztül kellett megtalálni.
ILLETVE egy másik oka a parti visszatérésének a Dínó Tesó c. Disney film kijövetele. A partiban viszont  konkrétan nem volt reklám, csak a Penguin Style-ban jelmezek, és a partiablakban egy erre hivatkozó gomb. A partira Gary látogatott el.

Habár a múlt világa kreatív és viszonylag jól kidolgozott, nekem eddig sem tetszett túlságosan, mivel annyira nem fogott meg és egyáltalán nem hasonlít a szeretett havas világunkhoz, és még csak nem is logikus szerintem, hogy ilyen. A történeti szál is viszonylag jól volt tovább víve, de egy kicsit erőltetett, hogy a múltba kellett elmenni értük. És számomra ismét nagyon unalmas volt ez a party, a dínós átváltozást nem szeretem, a dínópufikat pedig, mint 2014-ben is mondtam a többi puffle creature anomáliával együtt ellenzem.

 

A party után az űrlények végre elmehettek és végre véget ért a 2015 november óta tartó Operation: Crustacean. Habár azóta is rendszeresen “rabolnak el” pingvineket az űrlények.

Illetve január óta már nem lehet letöltetni a Sled Racer és SoundStudio applikációkat.

 

Operation Tri-Umph (Feb. 10 – Márc. 2.)

File:Operation Tri-umph Plaza.png

Ahogy az egyik operation befejeződött, nemsokkal utána kezdődött egy új. Először Herbert felállított egy diszkós táncparkettet a Snow Forts-ban, a második héten a Town-ba belépő pingvinek összementek Herbert zsugor-sugara miatt, de erre szerveztek egy ötletes Mini Eventet. A harmadik héten a Plaza felének elvette a színét Herbert gépe, de megnyílt a rejtekhelyének bejárata, ami a 2015-ös Cave Maze végén volt, ahol a gépét csak ki kellett húzni az áramból és végeztünk is. Az eseményeken Herbert és Rookie járt körbe a szigeten.

Az event, vagy event sorozat szerintem tökéletesen egyszerűen, de nagyon izgalmasan kezdődött, majd folytatódott, de a vége számomra nagy csalódás volt, mivel csak kattintani kellett egyet a dugóra és visszahozták a Cave Maze-t, ami nagyon tetszett most is, de így semmi értelme nem volt a tavalyi Cave Maze Event-nek szerintem.

 

Puffle Party (Márc. 16 – Ápr. 20.)

File:Puffle Party 2016 Beach.png

Idén sem maradhatott el a pingvinek legjobb barátainak megünneplése. Idén visszatértünk az eredeti koncepcióhoz, hogy nem kell semmilyen különösebb háttértörténet, csak szervezünk egy partit a pufik tiszteletére. A feladat az volt, hogy egy szobában azonos színű, de más fajta pufik (pl.: sima piros, piros triceratopsz, piros nyúl) elrejtőztek. Ezek közül egy bizonyos fajta pufit kellett megtalálni. Illetve a Town-ban, Snow Forts-ban és Plaza-ban is mindennap sorra került egy szín, amit ünnepeltünk a parádén. Át is lehetett változni az eredeti sima pufikká, plusz a szivárvánnyá, az arannyá, macskává és kutyává, röviden, amikké tavaly és 2014-ben is. Illetve minden Puffle Creature is adoptálható volt, amit eddig felfedeztek. A partit 3 héttel meghosszabbították, és rögtön utána kezdődött a következő parti; úgy látszik, ez volt az előképe annak, ami majd nyáron következett, de itt még nem sejtettük. A partin Puffle Handler vett részt.

A dekoráció  tavalyról volt visszahozva, de nem volt Wilderness értelemszerűen, így teljesen a 2014-es Puffle Partival egyezett meg, néhány apróságot leszámítva (mint elcsúszott szövegek, táblák). Ez az új dekorációs szisztéma, ami nem a Puffle Domain-eken alapul, 2014-ben sem tetszett, tavaly sem, de akkor legalább volt Wilderness. Viszont a feladat ötletes volt és viszonylag jól kivitelezett, de ha lettek volna a különböző színű pufiknak székhelyek, szerintem még több értelme lehetett volna. A hosszabbítás szerintem semmit nem adott a partihoz, sőt fokozta számomra az unalmat.

 

Wilderness Expedition (Ápr. 20. – Máj. 4.)

File:Wilderness Expedition 2016 Sasquatch Village.png

A Sasquatch (Nagyláb), akinek megszavazták, hogy a neve legyen Sam, megtalálta a szülőhelyét, (ahonnan elveszett és így pufik között nevelkedett, mint azt tavaly megtudtuk) és nekünk is el kellett látogatnunk oda. Az erdőben nyomokat követve és gyűjtve kellett haladni, 3-3 nyom után kaptunk 1-1 cuccot és a végén elértünk a Sasquatch Village-be. A partin maga Sam járt körbe.

Szerintem remekül össze volt rakva, nagyon jó érzés volt viszontlátni a 2011-es Maze-t és a feladat elég egyszerű volt, de a szisztéma szerintem eredeti és ötletes. A vége viszont itt is egy picit csalódás volt, mivel 2011-ben óriási meglepetés volt a Brown Puffle, de itt semmi meglepetés nem volt tulajdonképpen.

 

Továbbá sajnálatos módon április óta a Club Penguin Times csak kéthetente jelenik meg.

 

Zootopia Takeover (Máj. 18 – Júl. 6.)

File:Zootopia Party Snow Forts.png

Márciusban is kijött egy új Disney film, a Zootropolis, így csináltak egy partit, ami majdnem két hónapon át tartott, így júniusban nem is volt külön parti. A partin semmi feladat nem volt, de kezdetben csak pár szoba volt feldíszítve, a másik fele június elején jelent meg (de így sem volt sok szoba). Illetve a partiablakból el lehetett venni jelmezeket. A partin Aunt Arctic volt a mascot.

Ez a party szerintem a legszégyentelenebb reklám party eddig, mivel szerintem nem lehetett semmit sem csinálni, eleinte csak a fele volt elérhető, és a szobák közt voltak nem rosszak, de az egész számomra csak egy kínos reklám, nem több, és a 7 hét hosszúság csak tetézte. (De a film nagyon tetszett, szerintem az egyik, ha nem A Legjobb Disney Film, mindenkinek javaslom.)

 

Finding Dory Takeover (Júl. 6 – Aug. 17.)

File:Finding Dory Party Beach.png

A masszív Zootopia reklám után egy csak nagyon kicsit kevésbé horribilis takeover-rel lehet a nyár színvonalát folytatni. Júniusban kijött a Szenilla nyomában c. Disney film, így júliusban ezt meg kellett ünnepelni egy 1 hónapos partival, ami rögtön az előző után kezdődött, a Standard CP sziget visszaállása nélkül. A partin minden nap egy adott szobában meg kellett találni 3 dolgot és azután el lehetett venni egy cuccot. Ez volt az első party, ami elkezdte a trendet, hogy 4 hétig tart (egy teljes hónap megközelítőleg) és így ezután minden parti 28 napig tart és nincs szünet a partik között. A partin Rookie volt a mascot.

Szinte ugyanaz az véleményem, mint a Zootopia Party-ról, kínos reklám, nem jól beépítve, kevés viszonylag jól kinéző szobával. De itt legalább volt egy kicsit értelmesebb feladat is, és annyira nem éreztem pofátlannak.

 

Frozen Fever Takeover (Aug. 17 – Szept. 28.)

File:Frozen Fever Party 2015 Dock.png

És az eddig is “kiemelkedően magas színvonalú” nyarat egy Frozen FeverTakeover-rel lehet “megkoronázni”/lezárni. A parti teljes egészében a tavalyi volt, csak annyi változás történt, hogy nem tért vissza Elsa jégpalotája. A partin Rockhopper vett részt, de a Migrator és minden előjel nélkül érkezett elvileg ÚSZVA. És mi több a party a négy héthez képest is meg volt hosszabbítva 2 héttel, tehát ez volt a második leghosszabb a CP történelmében (az első a Zootopia, ha nem számítjuk az Op: Tru-Umph-ot).

Ez volt szerintem nem csak 2016, de az egész CP történetének legalantasabb partija. A feladat és a cuccok egyáltalán nem változtak, a partin szinte nincs mit értékelni.

Halloween Party (Szept. 28 – Nov. 2.)

File:Halloween Party 2016 Beach.png

Idén a Halloween-kor (igazából jóval előtte) feldíszített szigeten (teljesen tavalyi dekoráció) szellemcukorkák jelentek meg, és mindegyikből össze kellett gyűjteni hármat-hármat átlagosan 3 naponta, hogy a Monster Maker 3000-et működtesse. Természetesen Gary járt körbe a szigeten a party alatt.

A party szerintem nem volt olyan rossz, főleg 2016-ot nézve, de az eddigi Halloween Partikhoz képest szerintem lényeges romlás volt. A feladat szerintem nem volt izgalmas, túl egyszerű és monoton volt (a 2010-’11-es felépítéshez képest eléggé nevetséges is). Nem volt sok energia belefektetve egyáltalán, de így is több, mint a Frozen Takeover-be.

 

Illetve a Club Penguin idén ünnepelte a 11. és valószínűleg egyben utolsó születésnapját.

File:11th Anniversary Party Coffee Shop.png

Az ünneplésen Aunt Arctic vett részt. Nekem tetszik a szoba, a dekoráció tulajdonképpen a 2014-es átszínezve, de nekem ez a színösszeállítás sokkal jobban tetszik.

 

Illetve októberben Spike Hike bejelentette, hogy kilép, nem csak a játék vezetéséből, de az egész Disney cégtől.

 

Music Jam (Nov. 2 – Nov. 30.)

File:Music Jam 2016 Dock.png

Idén visszatért a Music Jam végre és 5 év után ez tényleg Music Jam-nek is nevezhető.  A szigeten jó pár színpad fel volt állítva különböző zenei műfajoknak, Cadence és a Penguin Band fellépet és körbejárt a szigeten és volt klasszikus Backstage, illetve visszatért a Music Cruise pluszban. A partin autogramokat kellett gyűjteni 2-3 naponta hírességektől.

Szerintem a parti igazán jó volt, nagyon örültem, hogy visszahoztak pár klasszikus szobát, ami a régi hangulatot idézte, a Music Cruise is jó szerintem, de a party nagyon összeollózottnak tűnt. A feladat ötlete tetszik és habár kicsit sem nehéz, legalább nem a “minden szobában 3-3 valamit összegyűjteni naponta” rendszer.

 

Illetve novemberben megkezdődött a Project Super Secret, a Club Penguin Island applikáció béta tesztelése néhány régióban.

 

Holidy Party (Dec. 1 – Jan. 4.)

File:Holiday Party 2016 Lighthouse.png

Az évet szokás szerint Holiday Party-val zárjuk, és természetesen visszatért a Coins for Change is.  Rockhopper a mascot.

Az idei Holiday Party szerintem nagyon rendben volt, visszatért pár rég nem látott szoba, voltak újak, az egész sziget fel volt díszítve. De sajnos nincs túl sok új tenni való a partin, viszont így sem rossz.

 

És sajnos idén szakítottak a 10 éves hagyománnyal és nem volt újévi tűzijáték.

 

Összességében az év borzasztó volt, főleg a közepe, nagyon érződött, hogy csak még kicsit “csökkentett üzzemódban” csinálják, amíg ki nem jön a Club Penguin Island. Viszont voltak az évnek fénypontja.

Az én sorrendem:

Holiday Party’16
Music Jam’16
Halloween Party’16
Operation: Tri-Umph
Wilderness Expedition’16
Puffle Party’16
Prehistoric Party’16
Finding Dory Party
Zootopia Party
Frozen Fever Party’16

(Még nincsen pontozás, mivel az egész eddigi pontozást újra szeretném rendezni.)

De ez és persze, minden, amit értékeléseknél írok, csak az én személyes véleményem, ha máshogy gondolod, az is ugyanannyira helyes és jogos, mindenki bátran alkosson saját véleményt.

 

Az évvel kapcsolatban még néhány apróság:

A pinek elrejtése változó volt, pár jól el volt rejtve, de a többség sajnos nem.

A What’s New Blog-on az év első felében játékosan közölték, hogy mi lesz az adott hónapban (pl.: anagramma), de most már csak egyszerűen leírják, és általában nem történik sok jelentékeny dolog.

Illetve megjelent egy új formátum a What’s New Blog-on, az Island Insider, amibe kérdésre felelnek, játszanak és Sneak Peek-eket mutatnak. Pl.: A jövő januári party egy CLub Penguin Island Party! Nekem tetszik ez a formátum.

Idén nem jelent meg egy új Puffle faj sem. (Végre.)

Sajnos egész évben csak member cuccok voltak szinte, a nonmemberek pineket, háttereket is ritkán kaptak, ami szerintem nagyon igazságtalan és szomorú.

A Sneak Peek-ek mennyisége alacsony volt év elején, ami tökéletes volt, de néha én más részletet osztottam volna meg személy szerint. Az év második felében voltak partik, amikről nem is volt sneak peek, de sajnos az év vége felé, az Island Insider-ben sokat mutattak szerintem.

 

És legvégül,

Mindenkinek Boldog

Új Évet Kívánok!

Mindenkinek köszönöm, aki még most is nézi a Blogom,

                                                                                                 Marcellm

Te mit gondolsz az évről?

Club Penguin - Waddle around and meet new friends!

33 Responses to Év Záró Poszt

  1. Marcellm szerint:

    U.i.: A bejegyzést remélhetőleg még bővítem és egyéb, nagyobb volumenű kontentet is szeretnék még megosztani.

    Kedvelik 1 személy

  2. Balib3 szerint:

    Sajna ebben az évben már semmi nem mutatkozott abból, hogy próbálnának javítani a játékon. Annyi mindent csinálhattak volna. Továbbvihették volna a Card Jitsu történetét a CJ: Shadow-al, amire az egyik cj kártya még utal is, de ez is egy be nem teljesült terv marad úgy látszik.
    Csinálhattak volna új EPF küldetést a régi PSA küldetések mintájára. Képzelem mekkora örömet okozott volna ez sokaknak. Vagy ha már az új Spy phone-ba bekerült egy Missions menüpont, illetve a térkép oldalára a felkiáltó jel,ami egy listát kéne előhozzon, ezekkel is kezdhettek volna valamit, de ezek is el nem készült tervek maradtak.
    Illetve ha már muszáj volt valamiért a színházat egy plázára cserélni, legalább kezdhettek volna vele valamit. Plusz szobák nyílhattak volna belőle. Akár a színház is azon belül lehetett volna. De nem.
    Ha már más ötletük nem volt, akár a Rockhopper szigetre is elmehettünk volna. Ha már a prehistoric partira egy totál új, több szobás szigetet hoztak létre anno, ez sem lett volna kivitelezhetetlen. Visszahozhatták volna a Festival of flight-ot, egy kis háttértörténettel.
    Ezeket összehozhatták volna az elmúlt 4 év bármelyikében.
    Persze ebben az évben valószínűleg szándékosan nem fordítottak nagy energiát a játékra, hamarosan úgyis bezárják. :/

    Kedvelés

  3. gszabia szerint:

    Nahát. a Best of 2016 videó szerintem borzalmas lett. A zene alatt szinte könyörögtek a füleim, hogy állítsam meg a videót és zárjam be az oldalt. Szinte semmi nem volt benne, csak bevágtak pár Island Insider videót és pár fanartot. :/

    Kedvelés

  4. Gergo777 szerint:

    2016 pocsék volt, de ha úgy nézzük, 2017 még rosszabb lesz (anno azt hittük, hogy a 2015-ös év mennyire rossz volt, hát lehet rosszabb is…)

    CPI egy hatalmas bukás lesz, megjelenés után 1-2 hónappal már senki sem fog vele játszani. Nagy hiba volt emiatt dobni a PC-s verziót.

    Kedvelik 1 személy

  5. Gergo777 szerint:

    Nem tudom feltűnt-e valakinek, de non-memberek 2016. januárjában kaptak ruhákat legutóbb (az már más dolog, hogy azok sem voltak új cuccok, visszahozottak voltak).

    Minden más partin pin-t és háttereket kaptak. (még karácsonykor is)…

    Memberek egész jó új ruhákat kaptak, amik nem visszahozottak.

    A mostani CPI parti nem egy parti, hanem egy kínos reklám. A reklám nem parti (aztán nézhetjük ezt is 1 hónapig). Mikor láttuk a rendes szigetet (parti nélkül)? 1 éve?

    Az a pulcsi, amit lehet kapni és mutatja, hogy hány éves vagy.. remek alkalom lett volna végre ingyencuccot osztani újra. Ezzel lehetne mutogatni, hogy mennyire vagy hűséges és mióta játszol. Erre nem adják oda mindenkinek csak membereknek. Gratulálok, ilyen alkalmat kihagyni.

    Az, hogy a játék elnéptelenedett, az nem a játék hibája, vagy hogy beleuntak a játékba az emberek. Nem.. kevés helyen hirdetik, nem újul semmi, tele van a játék botokkal, hibával és unalmas, nem is nyúlnak hozzá. Ezért néptelenedett el. Erről ők tehetnek, aztán néznek, hogy még 2005-ben is többen játszottak.

    Mindenüket a CPI-re összpontosítanak, de el fognak hasalni, mert úgy fog járni, mint bármelyik appjuk a piacon… lekerül a store-ról.

    Na mindegy, ha lesz több időm csinálok bejegyzést, hogy miért lesz az egész hatalmas kudarc.

    Kedvelik 1 személy

    • Balib3 szerint:

      Teljesen egyetértek. A CPI egy egyszeri kis poénnak elmegy, de pont azok a dolgok hiányoznak belőle, amik a CP-t annyira jóvá és sikeressé tették.1-2 évig fog menni és be is zárják. Ezzel a koncepcióval tovább nem tudják majd fenntartani az érdeklődést.

      Kedvelés

  6. Kkrle szerint:

    Olybá tűnik, egy kicsit elhúztam ezt a hozzászólást, úgyhogy felosztottam 5 részre:

    —1. rész: az új hírek optimista kommentálása—
    Szerencsére jönnek a havas helyszínek a CPI-be, a Sled Racerrel együtt. Később pedig bekerül Gary, Rookie és Herbert, valamint az iglook, a puffleök, az EPF és a Card Jitsu is – eddig ennyit jelentettek be, mint rövidtávú tervek, nagy eséllyel még az első negyedévben elkezdik őket beépíteni a játékba, de az összes felsorolt újdonság bevezetését 2018 elejéig még biztosan elhúzzák, már csak marketing célokból is.

    —2. rész: a CPI összehasonlítása a régi játékkal az események szempotjából—
    Bár Megg állította, hogy nem lesznek eventek, a hírességek által adott küldetések hasonlóságot mutatnak a régi játékban (2012-ig) megszokott partikkal: van egy-egy (eredeti és átgondolt) történet, amelyet logikai/ügyességi feladványok megoldása során ismerünk meg/élünk át, a részfeladatok teljesítése után pedig új cuccokat, XP-t és coint kapunk. Feltehetően ezek a küldetések ritkábban érkeznek majd, mint a partik, cserébe viszont többet nyújtanak, mint ahogy ez már látszik a bétában is. A ,,standard” állapotban pedig ott vannak a napi feladatok, azaz a stampek utódjai. Azt pedig nem tartom valószínűnek, hogy időről-időre ne díszítenék majd fel a szigetet.

    —3. rész: egy reális magyarázat arra, hogy mi is történhetett a kelownai HQ-ban 2012 után—
    Az utóbbi évek során felhasználói oldalról nézve eléggé úgy tűnt, mintha nem is foglalkoztak volna a CP-vel. Befejezték az ajándéktárgyak gyártását és a Club Penguin Magazine kiadását, a partik helyét átvették a takeoverek, még a Game On-adások is megszűntek, pedig azok aztán igazi ingyenreklámnak számítottak a játéknak. Ezekből elég egyértelműnek tűnik, hogy eleve így tervezték el a váltást: szépen, fokozatosan eltűnni mindenhonnan a CPI indulásáig.

    Hogy miért? Mert tudták, hogy minél több embert állítanak át a PSS fejlesztésére (úgy sejtem, a legkreatívabbakkal kezdték, ez sok mindent megmagyarázna), annál kevesebb és kevésbé színvonalas tartalmat tudnak készíteni a böngészős játékhoz. Az egyre gagyibbá váló partik reklámozásával csak annyit értek volna el, hogy az új játékosok kedve is elment volna a CP-től, hiszen belépve egy ötlettelen, unalmas, az évek során, új ötletek híján elavult MMORPG-vel találták volna szembe magukat. Épp elég veszteség, hogy a régi felhasználók nagy része elhagyta a Club Penguint, nem kell az új generációt is elrettenteni. 

    —4. rész: nagyjából objektív meglátások, előrejelzések—
    Szóval nem estek azért a fejük lágyára a Disney Interactive-nál, de az tény, hogy borzasztóan rosszul kommunikáltak és kommunikálnak a mai napig a felhasználókkal, azon pedig nincs mit magyarázni, hogy a nonmemberek a körbejárkáláson, gyűjtögetésen és chatelésen kívül gyakorlatilag semmit sem tudnak csinálni a CPI-ben. Ennél sokkalta jobb döntéseket is hozhattak volna, bár kétségtelen, hogy így több pénzhez juthatnak a készítők, ami egy mélyrepülés után sok minden másnál fontosabb. Remélhetőleg a stabilizálódás után változtatnak a stratégiájukon.

    Mivel a játék a Disney számára jelentős bevételi forrás, szinte biztos, hogy reklámozni fogják, ha majd eljön az ideje. Talán már rögtön a kiadáskor. Vagy pár hónap múlva, amikor már eleget csiszoltak és bővítettek rajta. Addig is meglátjuk, hogy mekkora sikert arat majd az alkalmazásboltokban. Az biztos, hogy eltűnni nem fog a milliónyi alkalmazás között, ahogy a többi Disney-játék sem, főleg, hogy eleve egy, az áruházak által előnybe helyezett kiadóról beszélünk. A Where’s my Water? 2-t például 3 év alatt több, mint 50 millióan töltötték le, és nagyjából a 2/3-uk rendszeresen játszik is vele, pedig az nem több egy puzzle gamenél. 

    A Club Penguin Island viszont egy open-world, rendszeresen frissülő, minőségi tartalommal telepakolt közösségi játék. Bizakodásra adhat okot továbbá, hogy mind az iTunes-on, mind a Play Store-ban az eredeti, funkciókban meglehetősen szegény Club Penguin alkalmazás még így is a 10., illetve 11. legkedvezőbb letöltésszám-értékelés aránnyal rendelkező Disney-játék, a felette álló alkalmazásokat elnézve pedig az új CPI-nek kifejezetten nagyok az esélyei arra, hogy idővel feltornássza magát legalább az 5-6. hely környékére.

    —Végszó—
    Mindez persze nem változtat a tényen, hogy a régi CP-sekkel alig törődnek (most komolyan, annak kéne örülnünk, hogy kapunk egy, a pingvinünk életkorát jelző pulcsit, meg egy csillagos béta sapkát?).
    Azonban az is vitathatatlan, hogy a Team rengeteget dolgozott és dolgozik az új generációs Club Penguinen és amit most, a béta verzióban láthatunk, az csak a töredéke többéves munkájuknak.

    Kedvelik 1 személy

  7. Kkrle szerint:

    Kedd este kezdődik a Waddle On Party, az utolsó esemény a Club Penguin szervereinek leállítása előtt. A játék március végéig üzemel majd, a CPI hivatalos indulásáig. A partira tervezik a legnagyobb meet-upot a Club Penguin történetében, a legtöbb híresség és moderátor részvételével, illetve arra tippelek, hogy ekkorra időzítenek egy új Cadence-számot, amelyet a 2016-os mash-upban elrejtettek (a videó közepén hallható két sor, a ,,There’s a place to be ourselves” és a ,,This is the day” tudtommal még egyik kiadott dalban sem szerepeltek és passzolnak is a Waddle On Party témájához)

    Kedvelés

  8. Balib3 szerint:

    Marcellm, hogy tervezed, fogod még folytatni a blogot a CPI-ről?

    Kedvelés

  9. Balib3 szerint:

    Szomorú, hogy így, ilyen hirtelen kidobják 11 év munkáját. Szomorú így végigjárni a szigeten. Hiszen a folyamatos újdonságok tették igazán élővé a játékot. Az, hogy mindig lehetett találgatni, izgulni, hogy vajon milyen újdonságok jönnek legközelebb. Ez sajnos az utóbbi pár évben egyre jobban kiveszett a játékból 2013 kezdetével, de legalább reménykedni lehetett 1-2 kellemes meglepetésért.(pl: a music jam2016, holiday party, halloween party, a 2015-ös festival of snow, stb…) Ennyi év játék után különösen elszomorító látni, hogy az újságban a következő esemény nem egy újabb party, mint ahogy az lenni szokott, hanem a zárás időpontja.
    S ha bár az utóbbi években elégedetlen voltam a játékkal, sosem gondoltam arra hogy abba kéne hagynom. Valami miatt (jó részt a nosztalgia) jól esett időnként felnézni rá, figyelemmel kísérni mi történik éppen.
    Egészen új élmény volt először játszani vele. Azóta sem fogott meg úgy semmilyen más játék mint akkor, 8 évvel ezelőtt a Club Penguin.
    Az biztos hogy egy csomó szép élményt köszönhetek a CP-nek, amiket kár lett volna kihagyni.

    Kedvelik 2 ember

  10. szidzsia szerint:

    Hali. Nem tudom ki emlékszik még rám, kb 2011-ben kezdtem el játszani… nem emlékszem pontosan… nagyon csalódott vagyok, hogy ez lett a CP-ből, és azért is, mert vége. Csak azért néztem fel, mert hallottam hogy vége és eléggé szíven ütött… ez volt az első játékom amit 8 évesen kezdtem kb játszani, és hamarosan 14 éves leszek. Ennek köszönhettem az első internetes barátaimat és az angoltudásom felét, és hogy milyen fontosnak éreztem magam hogy a magyar közösség tagja lehetek c:
    Mit áltatom magam, már mindenki elfelejtett.

    Kedvelés

  11. gszabia szerint:

    Hmmm. Azért látszódik, hogy a közösség a CP vége ellen vannak. YouTube-on rengeteg angol videós készít videót a játék megemlékezéséről, még olyanok is, akiket is merek, de nem tudtam hogy ismeri a CP-t. Azért látszódik milyen jó közössége volt a játéknak…

    Kedvelik 1 személy

  12. Kkrle szerint:

    1. A legújabb (7.) Island Insiderben egyértelmű utalások voltak arra, hogy a Föld Napja/Nemzetközi Panda Nap alkalmából kiadnak egy új hoodiet és speciális emojikat, ma pedig végleges látványterveket is megosztottak a Twitteren.

    2. A tweet alatt megkérdeztem, hogy lesznek-e főld napi dekorációk a szigeten, egy perc múlva már érkezett is a hivatalos, igenlő válasz Meggtől. Igazából nem is tudtam, higgyek-e a szemeimnek.

    3. A RemixOS Player segítségével lehet PC-n, fekvő módban, WASD-vel és Spaceszel irányítva futtatni a Club Penguin Islandet. Egy ideje már játszom vele, néha kissé laggol, de nem zavaróan, és a játékélmény, bár alapjaiban különbözik a régi CP-től, szerintem abszolút kárpótol.

    Ebben a témában már többször kifejtettem az álláspontomat, miszerint a Team mára nagyrészt lecserélődött, úgysem tudnák reprodukálni a régi CP-t, ehelyett készítenek egy fiatalos, letisztult appot, amelyet úgy alakíthatnak ki, hogy a legtöbbet tudják belőle kihozni. Rsnailéknek ez a flashes környezet és a 2005 óta használt interfész volt, de a Megg-féle csapatot ez inkább csak korlátozta és az ő ötleteik így meglehetősen erőltetettnek hatottak a CP világában. Véleményem szerint a Club Penguin Island elindítása egy bár kompromisszumos, de szimpatikus lépés, a régi játék fenntartása végsősoron értelmetlen lenne és soha nem térülne meg, hiába lenne a nosztalgia faktor.

    Nem mellesleg még decemberben arra a kérdésre is megkaptuk a választ, hogy például Halloween, vagy Karácsony alkalmából fel lesz-e díszítve a sziget. A válasz igen, azonban gyökeresen nem lesznek megváltoztatva a helyszínek, a szezonális küldetések viszont szerintem simán elképzelhetőek. A vonatkozó bejelentéseket egyébként december 9-én tette Megg, ez alatt a poszt alatt:
    http://www.clubpenguin.com/whats-new/club-penguin-island-coming-soon-australia-and-new-zealand

    Kedvelés

  13. KoalaSzabi szerint:

    Jé, a CP mostrakott ki egy videót arról hogy visszakapcsolják a szerverket: https://youtu.be/kdOPBP9vuZA

    Kedvelik 2 ember

  14. Kkrle szerint:

    Ha már April Fools Partit nem csináltak (bár tekintve, hogy készítenek egyet a Föld hónapja alkalmából, nem tartok kizártnak egy bolondok napja eventet sem a jövőben), összedobtak egy jópofa ,,sneak peek” videót az érkező Aunt Arctic küldetésekről:

    Kedvelés

  15. Balib3 szerint:

    Hát őszintén a CPI-re az egyhetes próbaidő alatt ráuntam. Nagyjából most összefoglalom a tapasztalataimat.
    Pozitívum hogy a játék látványvilága összképet tekintve egész szép. Illetve van pár jó zene is. Azok, amiket áthoztak az eredeti játékból, illetve a Rockhopper küldetései alatt szóló zenék. (Nem is csoda hogy jók,hisz Screenhog szerezte őket.) Plusz a küldetések is egész jók tudnak lenni.
    Ennyi pozitívumot tudok összeszedni. Most jönnek a negatívumok.
    Először is a játék laggol. Nem tudom milyen telefon kéne hozzá hogy ezt normálisan lehessen játszani. Igaz az utóbbi 2-3 napban már jobb lett a helyzet-e téren, de nem tökéletes. Arról ne is beszéljünk hogy mi van akkor ha nagy a tömeg.
    A másik gond, hogy ha nem vagy member, akkor az égvilágon semmit sem csinálhatsz, ha pedig member vagy akkor is normális tartalmat csak minden 3. napon kapsz, hiszen a küldetések szinthez kötöttek. XP-t csak a napi kihívások teljesítéséért kapsz, ráadásul nagyon keveset. Arról nem beszélve hogy néhány napi kihívás szintén szinthez kötött. Emiatt a 7 napos próbaidőből csak 3 olyan nap volt, amin küldetést is tudtam teljesíteni. Jobban mondva tudtam volna, mivel az utolsó napon belekezdtem egy küldetésbe, de már annyira nem tudott érdekelni az egész, hogy be se fejeztem.
    A játékkal kapcsolatos egyik nagy félelmem szintén beigazolódott. Egyáltalán nem kényelmes mobilon játszani vele. Az egész irányítás egy nagy szenvedés, főleg ha fel kéne ugrani valahova, de az irányításnak hála már ötvenedszer esel le.
    Akárhányszor felléptem, mindig volt valahol egy csapat akik arról beszéltek hogy mennyivel jobb volt az eredeti CP. Egyet kell értsek. Nem véletlen hogy jelenleg 2.3-on áll Google play-en.
    Eredetileg úgy terveztem hogy adok neki egy esélyt, befizetek egy hónapra, de az egy hetes próba után már semmi késztetést nem érzek rá, hogy valaha is újra játsszak vele, úgyhogy ez elmarad.
    Lehet hogy később ahogy fejlesztik, jobb lesz majd.

    Kedvelik 2 ember

    • Kkrle szerint:

      Mivel újra sikerült összehoznom egy rettentően hosszú hozzászólást, az elején összefoglalom, hogy miről is van szó benne:
      -az eddigi elméletem kiegészítése a kérdés boncolgatásával, hogy miért olyan jelenleg a CPI, amilyen, és miért nem várhatott volna még addig, amíg eléri a webes játék színvonalát
      -megoldás a játék irányításának problémájára
      -néhány további meglátás

      1. rész:
      Balib3, a kommenteddel sok ponton egyetértek. Bár elsőre úgy tűnhet, hogy most ellentmondok magamnak, hiszen eddig az összes hozzászólásomban pozítívumokat írtam a CPI-ről, ha jobban megnézzük ezeket az írásokat, valamennyiben a játék jövőjére utalok, és keveset beszélek a jelenlegi állapotáról.
      Ugyanis pillanatnyilag nem tart abban a fázisban, ahol érdemes lenne leállítani az elődjét.

      2. rész:
      Spike Hike-ék 2013-ban valószínűleg annyit láthattak, hogy ha elkezdenek komolyabban foglalkozni a PSS-sel, a flashes játék napjai meg lesznek számlálva, azt azonban -tapasztalatok híján- nem sikerült megsaccolniuk, hogy az új app mikorra éri el kidolgozottságban a CP szintjét. 2016 második felében már tisztán látták, hogy ez bizony nem lesz összhangban a másik 5 részre osztott hosszú kommentemben említett ,,eltűnés” azon kritikus pontjával, amikor a profittermelés megőrzése érdekében le kell állítani a webes játékot, ezért a funkciók szempontjából egy időre abbahagyták a fejlesztést és elkezdtek a bugokra koncentrálni – ezt remekül illusztrálja Spike tavaly szeptemberben feltöltött videója, amelyben lényegében már ugyanazt a CPI-t láthattuk, amit aztán december közepén feltöltöttek az áruházakba.
      Azóta visszaálltak a ,,tartalomgyártó üzemmmódba”, aminek egyrészt az a következménye, hogy a globálisan kiadott verzió is szenved néhány irritáló hibától, másrészt viszont gyorsabban készülnek a játék bővítései, mint a Mount Blizzard, az iglook, az eventek és az új mascotok, illetve küldetések. Ha így haladnak, jövőre akár el is érhetik azt a színvonalat, amit 2012-ig tartottak.
      És ne felejtsük el, hogy nincs olyan játék a világon, amelyben ne lennének hibák, főleg ha egy MMO-ról beszélünk, amely ráadásul most indult. Nem érdemes azon hőzöngeni, hogy ez nem olyan, mint a régi CP, leginkább azért, mert nem is annak szánták (lásd az előző két kommentemet). A 2015-16-os időszaknál pedig még ez is jobb. Legalább annak örülhetnénk, hogy újra van Earth Day event és valószínűleg egy nonmember itemet is kiadnak.

      3. rész:
      Szerencsére a kommunikációban is történtek előrelépések, Megg szinte naponta válaszol a közösség által a Twitteren és a Blogon feltett kérdésekre.
      Az adventureökkel kapcsolatban: jár értük XP, kicsit még több is, mint a napi küldetésekért. De hogy a 7 napos próba alatt sem érhetőek el, ha nem vagy egy bizonyos szinten, az most eléggé meglepett (mivel a geo-beta idején már játszottam nonmemberként, a napi feladatokkal sikerült feltornáznom magam a 7. szintre, így ezt a korlátozást nem tapasztaltam). Teljesen igazad van, erre a területre sokkal több figyelmet kellett volna fordítaniuk, hiszen az első benyomások elég meghatározóak, főleg egy CP-CPI váltás esetében.

      4. rész:
      Az irányítás ügyében én még mindig az alábbi PC-s Android-emulátorok egyikét ajánlom. Mindkettő támogatja a billentyűtársítást, szóval lehet a játékot WASD-vel, spaceszel, stb. irányítani, fekvő módban:

      -NOX: a középkategóriás laptopomon simán futtatja a CPI-t, nem okoz neki gondot a 3D, viszont a játék hangja néha szaggat, ami idegesítő tud lenni. Mint bármely Androidot futtató eszközre, erre is letölthetőek olyan appok, melyek bármilyen alkalmazást képesek fekvő módban elindítani, én ezek közül a Set Orientation nevűt használom.
      -REMIX OS PLAYER: ez szépen játssza le a zenét, viszont a vizuális megjelenítésben nem a legzökkenőmentesebb, a Boardwalkban sokszor laggol. Előnyei, hogy Android Mashmallow-alapú, rendszerszinten bele van építve az appok fekvő nézetbe állítása, illetve azok ablakokban való futtatása.

      Sajnos az, hogy a játék kidob a Beacon Boardwalkból, ha többen vannak benne, nem függ attól, hogy min játszol, erre az az egyetlen megoldás, ha átmész egy kevésbé forgalmas szerverre. Remélhetőleg az 1.2-es frissítéssel érkezik az ezt javító bugfix.

      5. rész:
      Azt biztosan ki lehet mondani, hogy a közösség nem halt meg, a ritkábban érkező frissítéseket kompenzálják a játékon belüli önmegvalósítás lehetőségeinek növelésével (pl. interaktivitás, testreszabás, ésszerű chat filter, a rövidesen érkező közösségi catalog), illetve a játékosokkal való kommunikáció fentebb is említett javításával. A mindenkori nosztalgiázásra pedig szerencsére ott van a Club Penguin Rewritten (jelenleg szerverkarbatartás miatt nem elérhető, túl sokan regisztráltak rá) és a többi CPPS.

      Kedvelik 1 személy

  16. Balib3 szerint:

    Hát, az biztos hogy a rewritten-re rendszeresen felfogok nézni. 😀 Már volt puffle party, st Patricks day party, april fools, mountain expedition, és baromi sokan vannak már fent rajta, úgyhogy megéri kipróbálni. Totál olyan mint a régi CP. Ennek köszönhetően nem is érzem olyan nagy tragédiának az eredeti bezárását. Hiszen a rewritten most pont az, amit az eredeti cp-től évekig visszavártam, de nem jött. 🙂

    Kedvelik 1 személy

  17. Kkrle szerint:

    Várható új poszt a közeljövőben?

    Kedvelés

Hozzászólás