Év Záró Poszt

Újra eljött az év vége, így mint szoktam, megírom az Év Záró Posztot.

Prehsitoric Party’14 (Jan. 23 – Feb. 6.)

File:PrehistoricParty2014YuckSwamp.png

Egyszer csak egy üzenetet fedeztek fel a Snow Forts-ban a történelem előtti időből. Később kiderült, hogy Garugg, Gary nagyon ősi rokona írta, hogy mentsük meg a dínó pufikat. A tojáskereséssel találhattunk Dinoszaurusz Puffle tojásokat, amiket kikeltethettünk.

Visszahozták a partit, mert úgy látták tavaly sikere volt, de nekem már akkor sem tetszett túlzottan. Most is volt benne eredetiség, de a hangulata nem volt túlzottan jó, unalmas volt és egy kicsit bugyuta a története. A puffle dolog pedig habár kreatív, nagyon nem tetszenek a dínó, illetve a hibrid pufik.

Ezért adtam rá 3.1 pontot.

 

The Fair’14 (Feb. 20 – Már. 6.)

File:Map fair 2014.png

Mivel 2013-ban elmaradt, visszahozták a Fair-t idén februárban. A szigeten egy különálló vidámparkot állítottak, fel ahol megtalálhatók voltak a klasszikus játékok új formában és pár különleges “ride”.

Mint minden régi hagyományos party-n, ezen is nagy változtatásokat tettek, viszont nem lett rossz. Persze egyáltalán nem volt meg rajta a régi Fair hangulata és a játékokon a módosítások nem voltak jók. Habár nagyon nagyon jó ötlet a különálló vidámpark, hiányzott a sziget feldíszítése. A ride-ok viszont nagyon szuperek voltak.

Ezért adtam rá 7 pontot.

 

Illetve még februárban megjelent a Club Penguin orosz nyelven is, ezért tartottak egy kis ünnepséget:

Szerintem nagyon jópofa volt az event és ötlet is, és végre visszatért az Item Box-os ingyen cucc, tehát tetszett, amennyire tetszhet.

 

Muppets World Tour (Már. 20 – Ápr. 1.)

File:MuppetsStage.PNG

A Muppetek úgy döntöttek, beveszik a világ körüli turnéjukba a CP szigetét is. Ezért Cadence a szigetre hozta a föld számos helyszínét.

Szerintem ez 2014-egyik szégyenfoltja. A történet már magában elég zagyva, de a kivitelezés sem volt a csúcson. A szobák nem voltak olyan rosszak, sőt volt egy ehhez a témához kapcsolódó ötletem is régen. De rájöttem, hogy szerintem nem igazán illenek be a Club Penguin mese világába a valós helyszínek. A feladat egyhangú volt a muppetek pedig rondák a játékban. És persze az egész csak egy nagy reklám sajnos.

Ezért adtam rá 1.5 pontot.

 

Puffle Party’14 (Ápr. 17 – Máj. 1.)

File:FortsPuffleParty2014.png

Mint minden évben, idén is megtartottuk a Puffle Partit, csak egy hónappal később. De most a Party előtt érkezett Rockhopper és új pufikat hozott, amikről ő maga sem tudott csak, hogy potyautasai vannak. Ők a Macska illetve Kutya Pufik voltak, és így kerültek a szigetre, de többet nem tudunk róluk. Így már őket is bevették a partiba.

De sajnos a Fair-el ellentétben ez nem túl jó. Mert a legnagyobb sajátosságát vették ki a Puffle Partinak, a Puffle Székhelyeket, ami nagyban lerontotta szerintem a hangulatot. És nem volt Puffle Play Zone sem, de át lehetett alakulni. Feladat nem igen volt, csak minden nap egy-egy member-nonmember ingyen cucc, ami nem túl jó rendszer. De mégsem volt nagyon rossz a party.

Ezért adtam rá 4.1 pontot.

 

És nem úgy mint tavaly, volt egy kis Föld Napja ünnepség a partival egybe kötve:

File:Forest PP2014.png

Illetve lehetett kapni egy új nyuszifüles sapkát egy Item Box-ból Húsvát alkalmából.

 

A Party befejeztével kezdődött egy nagyon jópofa event, a Funny Hat Week:

File:FunnyHatWeekDock.png

Szerintem szuper volt, sokkal hangulatosabb, mint egyes nagy partik idén. Elvégre a team a régi hangulat visszahozása érdekében tette be ezeket.

 

Future Party (Máj. 22 – Jún. 4.)

File:Future Party Party1.png

Gary előre utazott a jövőbe és látta, hogy a sziget veszélyben van, de az Extra-Planetary Federation, azaz a jövő EPF küldetésen van az Upzar II bolygón, így a jelen pingvineknek kellett a jövőbe utazni és segíteni, legyőzni az ereje teljében lévő Protobotot.

Mint a Muppet Takeover-nél, itt is nagyon zagyva a történet. Szerintem ez 2014 másik szégyenfoltja, csak egy kicsivel jobb a másiknál. A jövő, ami ránk vár borzasztó, mondhatni undorító, pedig nagyon hangulatos jövőt lehetett volna összehozni. Szerintem az egész partinak nem volt sok értelme.

Ezért adtam rá 1.7 pontot.

 

A party vége után 1 héttel egy újabb event-et tartottak a Penguin Prom-ot:

File:Penguin Prom School.png

Szerintem ez is nagyon ötletes és jól kivitelezett volt, de persze egy event lévén kicsi, ami természetesen nem baj.

 

Penguin Cup (Jún. 19 – Júl. 1.)

File:SnowFortsPenguinCup.png

Mivel idén volt a FIFA Világkupa, a CP-n is kezdetét vette a football idény és tartottak egy Penguin Cup partit, mint a 2008-as Penguin Games-t az olimpia tiszteletére.

Ez egyáltalán nem volt rossz party, sőt kifejezetten jó is volt. Megvolt a hangulata, jól megvoltak csinálva a szobák és a feladat. Viszont ez sem volt olyannyira nagy party, de ez végül is már megszokott, sőt ehhez a partihoz megfelelő is volt. Szerintem egy ilyen egyszer-megtartandó partinak szuper volt.

Ezért adtam rá 6.7 pontot.

 

Music Jam’14 (Júl. 17 – 31.)

File:MusicJam2014Party1.png

Idén újra megrendezte Cadence a Music Jam-et. Az új száma megjelenésének alkalmából egy luxus zenei sétahajó “is” volt a partin, ahova vendég előadókat is meghívott.

Ez a parti egy nagyon nagy csalódás volt. Semennyire nem hasonlított egy Music Jam-re, mert csak egy hajó volt az egész, nem voltak különböző zenei stílusoknak külön színpadok stb. Én nem is nevezném igazán Music Jam-nek, inkább Music Cruise Party-nak, mert Jam-melés egyáltalán nem volt. És a reklám is borzasztóan erőltetett, volt mert 5-en adták elő a saját számaikat csak úgy. És ez ezerszer nagyobb reklám, mint ha csak mascot-ok lettek volna.

Ezért adtam rá 4.2 pontot.

És valamiért ettől a partitól kezdve nem volt több speciális igloo cucc-os dolog, amivel,egy speciális iglu listára lehte kerülni, Szerintem egyáltalán nem, baj mert folyton rakták be ezeket, de legtöbbször nagyon erőltetett volt.

 

Amint a party véget ért, kezdődött egy újabb event, a Turbo Race 3000, amin Gary tesztelte az új találmányát

File:Stadium during Turbo Race 3000.png

Ez is nagyon ötletes volt, nagyon tetszett az interaktivitás, de egy kicsit már szerintem unalmas kezdett lenni ez a “party, event, party, event” rendszer. Úgy látszik a Team is így gondoltam, mivel ezután már nem igazán volt. Mindenesetre nagyon tetszettek, de nem ezekkel kéne a partik minőségét kompenzálni. Persze év közben egy-két event nagyon jól jön.

 

Illetve kijött egy teljesen különálló  és új alkalmazás, a Sled Racer App is:

 

Frozen Party (Aug. 21 – Szept. 3.)

File:Frozen Party Plaza.png

Gary jó időt jósolt, ezért egy Summer Partit akartak szervezni a pingvinek, de egy furcsa okból megváltozott az idő és mind hideg, mind meleg időjárás érkezett. Ezért Aunt Arctic meghívta pár barátját Arandalle-ből.

Sajnos nem volt elég ennyi reklám, mert tartottak még egy teljesen reklám alapú partit. Én nagyon szeretem a Frozen-t, de a teljesen reklámra épülő partikat ellenzem. A vendég sztárokat már kissé eltűröm, de ez már tényleg túl lép egy határt. A szobák eléggé gagyik voltak és a feladat pedig nagyon egyszerű volt. És az Olaf Puffle mindennek a teteje.

Ezért adtam rá 3.2 pontot.

 

Valószínűleg azért volt ilyen egyszerű a feladat, mivel most először a Club Penguin App-en is megjelentek a partik, és azért egyszerűsítették le.

Mindenesetre szerintem ennek nem a partik rovására kellene mennie.

 

School Skate Party (Szept. 18 – Okt. 1.)

File:School & Skate Party Classroom.png

Mivel idén már volt Fair, így valami mást kellett tartani Szeptemberben. Alkalomhoz illően egy School & Skate Party-t rendezett Rookie, akinek a cuccait kellett keresni segíteni.

Eleinte nagyon óckodtam az iskolás témától, de a party nem lett rossz. Viszont nagyon erőltetett volt a “mindenki szereti az iskolát” dolog és egyebek. A feladat teljesen a Frozen Party mintájára volt elkészítve, de sokkal jobban működött, mint az előtte lévőn, mert legalább el voltak rejtve a megkeresendő dolgok és különböztek.

Ezért adtam rá 5 pontot.

 

Halloween Party (Okt. 23 – Nov. 5.)

File:CP Floor 10.png

A Puffle Hotel-ben furcsa jelenségek kezdtek jelentkezni, ezért Gariwald elkezdte vizsgálni a paranormális jelenségek okát, de rejtélyesen eltűnt.  A gépét kellett megépíteni a Ghost Pufik elkapására, amiben Skip a londiner segített, de volt egy kis csavar a történetben, mivel Skip csak segítőnek adta ki magát, de igazából csak neki kellett a pufik elfogása, hogy növelje a saját kísértet erejét, és ő rabolta Gariwaldot is.

Ez a party végre nagyon szuper volt. A történet sem semmi, de kivitelezés már nagyon régóta nem volt ilyen jó minden téren. A feladat végre visszahozta régi gondolkodást igénylő logikai feladványokat és régi hangulatot. Nagyon tetszett, és bármely másik évben megállná a helyét. Az itt kiadott puffle sem volt olyan gagyi, mert eléggé különleges.

Ezért adtam rá 7.55555 pontot, tehát szerintem ez volt 2014 legjobbja.

 

Illetve a CP októberben ünnepelte a 9. születésnapját:

File:TheAnniversary.png

A dekoráció jó, de csak egy szoba volt és az sem olyan nagy cucc. A tavalyi szerintem jobb volt.

 

Pirate Party (Nov. 20 – Dec. 3.)

File:Piratetown.png

Miközben Rockhopper a sziget felé tartott megállt a Swashbuckler szigeten és az ott élő kalózrákok megkérték, hogy hozza el őket a szigetre, hogy megnézzék. De fellázadtak, tönkre tették a Migratort és RH kincseit ellopták, amiket nekünk kellett visszaszerezni a Pirate Party keretében.

A party alapötlete nagyon jó. Viszont szerintem egyáltalán nem hozták ki belőle, amit lehetett volna. A dekoráció nem volt túl sok, és nem is volt a legjobb, pedig egy csomóhelyen csak a fekete kontúr hiányzott. A feladat is eredeti, viszont a mindennapos harc ugyanúgy nem túl érdekes vagy izgalmas. Éppen ezért kezdett unalmas lenni egy idő után, és a hangulat is csak közepes volt, jobban örültem volna neki nyáron. Ezért tehették volna a Frozen-t a helyére, mivel úgyis novemberben volt 1 éves.

Ezért adtam rá 3.8  pontot.

 

Illetve novemberben kijött a Club Penguin legújabb applikációja, a Puffle Wild is.

 

Merry Walrus Party (Dec. 18 – Dec. 29.)

File:MWalrusPartyForest.png

A Club Penguin kiadta az első teljes hosszúságú stop-motion animációs meséjét a “We Wish You A Merry Walrus”-t. Ez a CP-n tartandó karácsonyi ünnepről és szokásokról szól. Ezért megváltoztatták egy “kicsit”  az eddigi Holiday Party-t, és a neve mostantól Merry Walrus Party.

Sajnos ez party egy borzasztó nagy csalódás volt. Még a Music Jam-nél is nagyobb. Az egész partit tönkre tették a Merry Walrur dologgal, mert új “hagyományokat” akartak beerőszakolni a már meglévőkhöz. Ezért nem volt sem esti ég, alig voltak feldíszítve szobák, amiket visszahoztak, mind kékek, ami nem illik az ünnephez. A feladatok viszont nem voltak rosszak. De A CFC nagyon háttérbe került. Nem volt más, csak a gyűjtő üstök. Talán épp ezért nem értük el valóságosan az utolsó célt (csak felgyorsították a mutatót), ami szerintem sajnálatos.

Ezért adtam rá 3.222222 pontot.

 

A party kezdete előtt volt egy kis parádé is, mert Dinsey Landben, a felvonuláson volt egy CP-s karneváli kocsi is:

Közvetlen hivatkozás a képhez

A Club Penguin-es parádé maradt a party végéig is, ami szerintem ötletes:

File:Party 001.png

 

Illetve végre több mint egy év után kiadták decemberben Androidra is a Club Penguin app-et!

 

És persze ma sem maradhat el, a hagyományos  új évi tűzijáték az Ice Berg-ről:

Ennek is van egy kis érdekes története, mivel eleinte a Team úgy döntött, hogy nem lesz, mert nagyon nehéz az App-on megvalósítani. Ezért a játékosok rengeteg e-mailt, tweetet és egyebet írtak, így mégis megtartják!

 

– Remélem jövőre is minimum ennyire fognak hallgatni a közönségre, mert a CP nem lenne CP a játékosok nélkül!

Összességében egy újabb nem túl jó év volt, a legtöbb party alacsony színvonalú volt, vagy középszerű, szerintem a tavalyihoz képest romlottak egy kicsit, a szervezés ismét nem volt a toppon, de egy kis javulás volt ezen téren. Például a “mini event”-ek nagyon tetszettek. De sajnos idén volt a nagy mobil mánia, ami miatt leegyszerűsödtek a partik az utóbbi időben, és elvonódott a figyelem nagyon az online platformról, illetve az alternatív puffle özön, aminek semmi értelme . És mint írtam a partik nem voltak a legjobbak, persze voltak idén is kiemelkedőek, és átlagosak. Itt az ez évi party listám a pontozás alapján:

Tehát mint mondtam szerintem ez az év még a tavalyinál is rosszabb volt. Remélem jövőre már javuló tendenciát fog mutatni.

 

És talán van, akit érdekel, hogy milyen szempontokat veszek figyelembe egy party értékelésénél és pontozásánál, szóval azoknak itt vannak:

Az értékelési szempontjaim:

  • Egyediség, Eredetiség
  • Kidolgozás
    • Grafika
    • Stílus
    • Színek
    • Összhatás
  • Hangulat
  • X faktor
  • Cuccok
  • Színvonal
  • Háttér történet
  • Folyamatosság – Feladat
  • Más partikhoz való viszonyítás

Viszont elég nehéz lenne külön-külön pontokat adni ezekre, de talán egyszer megpróbálom.

 

Amiért NEM vonok le pontot:

  • A rossz időzítés
  • Nincs előkészület

Ezekért az éves átlagnál vonok, mert nem lenne általában igazságos a szervezési hibák miatt egy partit alul értékelni.

Illetve mindig is nagyon szerettem tanulmányozni a Club Penguin történelmét, a partikat, főként az előtörténeteteket és az összefüggéseket. Amit még nagyon szeretek, a partik mögött rejlő megoldások, a feladatok fajtái, ezért most úgy gondoltam megosztom veletek, hogy szerintem milyenek vannak:

 

Party (feladat) félék:

A legalapvetőbb a Scavenger Hunt-os party, vagy event

Voltak kisebb eventek, mint a Húsvét, amiknek az ablakaik eleinte ugyanúgy néztek ki, mint a partiké:

De ezen is fejlesztettek egy kicsit 2012-ben:

Szerintem ez így tökéletes, nem túl sok, de hangulatos, pont jó az event-hez.

Ilyen partikra nagyon jó példák a régebbi Halloween Party-k:

File:Halloweenhunt.png

Ez a régi gyűjtögetős ablak, és nincs túl sok party-ra szabott dolog, csak a megkeresendő cuccok és hozzájuk egy kis nyom.

Idővel ezek is fejlődtek, például 2011-ben már igyekeztek még szebbé és a party-hoz kapcsolódóbbá tenni, ami szerintem teljesen normális és jó dolog:

Ami miatt még a Halloween Party-k feladatainak összetétele remek, az az hogy, van egy alap dolog, a gyűjtögetés az egész sziget körül, amiben mindenki kap cuccot. Ezen kívül van egy másodlagos feladat a memberek-nek a Dark Chamber, és még van egy különleges party szoba mindenkiszámára (legalább is ’11-ben) a Haunted House és persze van egy vagy két Item Box. (Egyébként a logikai feladatok régebben szerves részét képezték a játéknak, de mára sajnos alig vannak.) Így utólag ezek miatt már ez a party is átmegy egy kicsit a következő kategóriába a membereknek, de persze az a feladat nem függ össze a Scavenger Hunt-tal.

És aztán persze az egyszerű keresést lehet még “bonyolítani” hogy szükséges lesz valami későbbi dologhoz és nem csak egy egyszerű ingyen cucchoz, mint 2012-ben:

De sajnos itt már ha rákattintottunk, rögtön abba a szobában érkeztünk, ahol el volt rejtve, ami pont a legjobb részét a keresést veszi ki, persze nem muszáj használni.

Mostanában nem nagyon használják ezt a formátumot, maximum nagyon kicsavart formában, mint a Frozen Party-s, ami már nem igazán tetszik, de persze van benne egy kis ötletesség. Ez a Frozen Takeover-es formátum az idei Halloween Partin volt talán a legjobb, de most már egyáltalán nem kell keresni, mert meg is van adva a szoba egyértelműen és ott van a “Go There” gomb is. Egyébként a “Go There” gomb, főleg régebben rengetegszer praktikus, de nem kell mindig, mert mint mondtam, kiveszi a legjobb részt, a keresést és találgatást, gondolkodást. Egyébként a “Wear Gomb”-bal is sokszor ez a helyzet. Ha szükséges valami, ami a feladathoz kell, akkor sokkal egyszerűbbé teszi a dolgokat, de nem kell minden egyes megvett cucchoz odatenni, mert szerintem értelmetlen.

Visszatérve a fejlesztett Scavenger Hunt-hoz, a 2012-es már nagyon átmegy a következő fajtába, a Party Puzzle-be, mert a fejlődéssel egyre komplikáltabbak lesznek és ha ez jól van megoldva, nagyszerű feladatok születnek.

 

Party Puzzle

Tulajdonképpen ez a a kedvencem, mivel ez a legsokrétűbb. Bármi ide sorolható, ahol valamilyen interakciós logikai feladatok sorozata van. És esetleg vannak még különálló (mellék)feladatok is, amik csak színesítik a puzzle-t. Általában remek története van, de ha egyszerű akkor is logikus és a CP történetébe illő.

Például mint írtam régebben, az Adventure Party 2011 a sokszínű, NAGYON interakciós logikai feladatok sorozatának a minta példája. Ennél jobb ezen a téren nincs.

A puzzle mint írtam, egybefolyhat, vagyis inkább kiegészítheti a Scavenger Hunt-ot, mint az April Fools’ Day Party 2011, Rockhopper’s Quest, Medieval Party 2012-13, Adventure Party 2012, Halloween Party 2012, stb.

A régebbi Halloween Partikra (2010-11) visszatekintve, őket is lehet Party Puzzle-nek tekinteni, mivel az alap feladat mindenki számára egy egyszerű Scavenger Hunt, és a membereknek ott van a szuper Dark Chamber, ami szintén logikai feladtok sorozata, de teljesen különáll az alapfeladattól. És még ott volt a Haunted House (ahova a Dark Chamber elhagyása után érkeztek a memberek), viszont 2011-ben mindenki beléphetett, az alapbejáraton. Illetve ott volt a szintén régebbi Laboratórium is, ahova csak memberek léphettek be. Szerintem ez egy tökéletes member-nonmember kiváltság egyensúly. Illetve, mint írtam ez a féle Party összetétel is szinte tökéletes.

A sorozatos NAGYON INTERAKCIÓS logikai feladat minta példája az Adventure Party 2011. De van egy másik Party Puzzle-ös minta példa is, a régebbi Medieval Partik (2009-11). A Medieval Partikon nem a szigeten volt a nagy feladat sorozat, hanem teljesen party szobákban, de persze emellett a teljes sziget is fel volt díszítve. A “Ye Knights’ Quest and Princesses’ Too” egy zseniális ötlet. Az útvesztő fajta is különleges, a feladatok nagyon sokszínűek: a hógolyó dobálástól kezdve az ész használatát és koncentrációt igénylő feladatokon át, a teljesen egyedi mozgó, interakciós akadályokig, mint a Hydra. És persze minden quest végén egy szoba jutalommal, és útközben is voltak szükséges ingyen cuccok. Három quest volt, mindegyik különböző témájú, és a bennük lévő szobák és feladatok is nagyon színes összetételűek. Szerintem ez a CP egyik legnagyobb alkotása. Épp ezért hiányoltam nagyon, amikor kivették a 2013-as partitól.

Nekem a 2012-es Medival Party nagyon tetszett, mert a csoda jó  Ye Knights’ Quest mellett volt egy fő, szigeten játszódó feladat, ami miatt még inkább puzzle lett. Nagyon tetszett az ötlet, hogy a lovagoknak a különböző királyságokon át kellett 3 cuccot megszerezni (mondjuk ez lehetett volna nehezebb egy picit) és a kijelölt útvonalon végigmenve eljutni a szigetet bitorló sárkányhoz, Scorn-hoz. Mondjuk az eléggé zavaros, hogy a sárkány honnan jött, és hogy lehetséges, hogy igazi, mert az összes eddigi akadály és sárkány csak a partira épített robot, de ezt még el nézem. A sárkány legyőzése egy kicsit talán erőszakos, de egyértelműen törekedtek, hogy ne legyen durva. De az nagyon tetszett, hogy utána felszabadul az Égi Királyság, ahol lehet kapni egy botot, amivel a Town-ban lévő óriás paszulyt átjáróvá lehet tenni felfelé. És ez a feladat csak elég kevés ideig tartott, viszont még mindig ott volt a Knights’ Quest (amit egyébként bele is vehettek volna a feladatba, hogy csak akkor állunk készen a sárkány legyőzésére, ha teljesítettük), ami továbbra is érdekes és persze a hangulat is nagyon jó volt, tehát nekem volt kedvem újra fellépni. Ezért nagyon különleges volt ez a Medieval Party.

A 2013-as is elég egyedire sikeredett a maga módján. Itt is volt egy kisebb Scavenger Hunt, amivel a hozzávalókat gyűjtöttük össze a bájital keveréshez, de meg voltak adva a helyeik. A játék nagyon tetszett. És ugye a bájitallal át lehetett alakulni, de mást nem. És nagyon túlzásban lett víve az átalakulás is, mert naponta jelent meg egy-egy új varázsital. És mint írtam a naponta egy új dolog, nem a legjobb folyamatosságot elérő rendszer, de ez még mindig sokkal eredetibb, mint a 2 cucc a semmiért. És mint írtam nagyon hiányzott a Ye Knigts’ Quest and Princesses’ Too, mert egy idő után unalmas a bájital kevergetés, és az átalakulási lehetőségek sem tetszettek annyira mindig. Viszont ennek a partinak is jó története volt, mint a 2012-esnek. És ennek utótörténete is volt, mert a titkos összetevő, az Arany O’ Berry a Gold Pufihoz vezetett, ami jópofa. Mindenesetre maga a party csalódás volt.

Illetve ott van a kedvenc partim az Ultimate Jam, ami szerintem szintén egy kisebb Party Puzzle áttörés, mert tudtak kapcsolni egy szuper, értelmes feladatot az egymagában, egyszerűen, feladat nélkül is helytálló Music Jam-hez. Nekem nagyon tetszett, hogy volt 3 színpad, ahol táncolni kellett a különböző színeken. Egy kicsit ez is egyhangúnak tűnik, de pont ideális volt a mennyiség, és a körítés tökéletes, mivel a party, mint mondtam a feladat nélkül is teljes mértékben megállta a helyét. Szerintem a vendég sztárokat leszámítva (akik csak mascot-ok voltak) kitűnő parti volt.

És talán egy kicsit azért is áttörés, mert alkotott egy kisebb új sémát, legalább is az alapötlete innen eredhet. Tehát a lényege, hogy egyes szobákban kell valamit csinálni, mint táncolni stb, de itt már nincsenek különböző színű színpad részek. Például a Halloween Party 2012-n a szellemé vált pingvineknek feladata.

Mert ez volt a végleges verzió, tehát megadott szobákban kellett táncolni szellemként, azaz ijesztgetni, és ezért cuccot lehetett kapni. Szerencsére ezek a cuccok még nem naponta jelentek meg, jobban mondva váltak elérhetővé, hanem csak 3 naponta és csak 3 cucc volt, ami pont jó mennyiség és cuccok is jók voltak. Szerintem ez itt egy nagyon jó próbálkozás volt, hogy a membereknek még fenntartsák az érdeklődésüket. Én valamiért mégis untam egy kicsit, de lehet, hogy csak akkor nem volt hozzá hangulatom, valamiért, mert visszatekintve jónak tűnik. Mindenesetre az érdeklődést fokozhatták volna a nonmemberek számára is, ha a többi szobába, mert szerencsére fel voltak díszítve, betesznek a kísértet vadászoknak, elvégre abban az évben nagy szerepük volt, egy központot, valamivel nagyobbat, mint a 2011-es Cove-ban lévő kis építmény.

És azután a Prehistotoric Party’13 is ugyanezt alkalmazta, szintén a memeberek tehették meg átalakulva, csak a prehisztorikus szigeten. Magán az akkori térképen voltak rajta a cuccok, amiből 5 volt, de ezek is 3 naponta jelentek meg.

Ez sem volt hülyeség, de nem értettem, miért a térképen van. Egyébként a Prehistoric Party is talán egyfajta Party Puzzle, mert egy játék keretében kell tojásokat keresni, amikkel át lehet változni, bár ez kevés, inkább csak egy alternatív Scavenger Hunt. Az idei viszont már biztosan Puzzle a memberek számára, mert el kell vinni egy helyre, kikelteni a tojást. De a dínó tojások (két)naponta jelentek meg ami szerintem hülyeség. Mindenesetre ha puzzle is, elég gagyi.

És az ezt követő Hollywood Party -n is volt egy hasonló technika, (amihez kapcsolódóan lentebb is írok, mert tekinthetjük party puzzle-nek, de elég silány ezek között, mondjuk a Prehistoric Party is), mert a különböző stúdiókban 3 adott helyen kellett táncolni/megállni/hangulatjelezni. Sőt még talán egy nagyon kicsit a Puffle Hoteles feladatok is hasonlítanak.

Egyébként Hollwood Partin volt még egy érdekes dolog, mert szupersztárrá lehetett válni. Nem ez volt az első alakalom, ahova a “Be a Superstar” jelmondat illett. Legelőször a Fashion Show event-en használták, de nem volt sok jelentősége, csak egy jelmondat a reklám videóból. Ezután az Ultimate Jam-en is a naponta a különböző színű színpad részeken táncolás volt a lépcsőfokok végigjárása a szupersztárrá válás útján, ami szerintem itt tökéletesen volt kivitelezve ebből a szempontból, nem csak a puzzle tekintetében. És nem igazán volt a party jelmondata a “Be a Super Star”. Aztán még egyszer tűnt fel ez a mondás, a már említett Hollywood Partin. Viszont itt nagyon más volt, mert pontok szerzésével érhették el a memberek a szupersztárságot, ami egy nagyon új rendszer. Viszont itt mondták sokan, hogy már unják ezt a “Legyél Szupersztár” dolgot, amiben volt igazság, főleg, hogy a Hollywood Party már elég gagyi volt.

Amúgy ebből a pontgyűjtős-elérős rendszerből alakulhatott ki, az utána lévő, valamivé (például Jedivé, Profifocistává, Kalózkapitánnyá) váló séma, ahol miközben szerezzük valamivel a pontokat, egy mint páros mini-game, fénykard-, vagy sima kardcsata, kaptunk ingyen cuccokat is és esetleg képességeket.

Egy kicsit a Frozen Partis is ilyen, csak ott hópelyhek gyűjtése volt játék helyett, ami miatt kicsit másabb, inkább Scavenger Hunt, de elég silány.

Viszont visszatérve a klasszikusabb party puzzle-ekhez, a különböző operation-ok azok, amik mostanában is jók. Egyrészt mindig remek a háttértörténet, mert már meg van alkotva egy fő történet szál, ami már a PSA által nagyon jól megalapozott, mert annak is nagyon szuper a története, hogy Hebert elpusztította, és blokkolta a csatornáit, viszont ott volt a háttérben futó EPF, amiről alig tudtak és az lépett a helyébe. És abból a történetet szálból lehet kiindulni, igaz sokszor veszni hagynak jó lehetőségeket mostanság. Viszont ezek a partik vagy event-ek mindig is nagyon jó puzzle-ök voltak és szuper interakciókat alkalmaztak. Én imádom a régi féle mission-okoat és nagyon szívesen játszanék a nintendo-s játékkal is, mert nagyon jó a történetük és nagyon jól, nagy precizitással és odafigyeléssel vannak kidolgozva.

Aztán ezeket  a mission-eket már felváltották az in-game missziók, amik szerintem szintén nagyon szuperek, habár nem nyújthatják ugyanazt az élményt, mint a régiek, más téren viszont rengeteg lehetőség rejlik bennük. Nekem legjobban a kisebb fajták jöttek be, mint a legelső Battle of Doom event, ahol Herbert a Medieval Party-ról szedett Hydrával támadta meg az EPF épületét. És nagyon tetszett, habár nem event, vagy party, hogy megjelent egy szuper új játék, a System Defender még a májusi Doom előtt, januárban.  Mert ennek a játéknak a legutolsó pályáján nyomoztuk le Herbert rejtekhelyét.

És augusztusban a Great Snow Race Partival együtt történt az Operation: Hibernation, ami nagyon tetszett, főleg a szuper interakciók. És ugye Herbert-et lefagyasztottuk egy darabig, de 2012 januárjában a sziget megbillenése miatt kiszabadult. Szerencsére egy ideig nyugodt volt, de novemberben bosszút állt és épített egy nap energiát elszívó készüléket, ezáltal megfagyasztotta jobban a szigetet és sorra elrabolta a fő EPF vezetőket. Így nekünk kellett az erődítményében napról napra két naponta hatástalanítani a terminálokat, hogy tönkre tegyük a lézert és kiszabadítsuk a fontos ügynököket. Nyilvánvalóan ez volt a legelső nagy volumenű, party értékű operation. És itt egy mini-game keretében kellett előre haladni az épületben, ami jó ötlet, nem a legsokrétűbb, de itt ez is teljesen megfelelt, mert nem volt túl sok belőle. És ennek a partinak is nagyon szuper története van, főleg, hogy kiderült, ki a Director. De talán még az a baj ezzel egy kicsit, hogy az EPF nagyon a köztudatba került és  mára már alig titkos, habár az nem főként emiatt az op. miatt történt, hanem fokozatosan, az újság által is. És kicsit még ijesztő és brutális volt Herbert rémuralma, de legalább fel volt díszítve a sziget.

Ami ezután jött, egy újabb kis operation, az Op: Hot Sauce, ami nagyon ötletes volt. Nekem nagyon tetszett, a története nem volt bonyolult, de nem is baj, a hadművelet izgalmas volt, szintén remek interakciókkal. És sajnos az utótörténettel nem kezdtek semmi érdekes, pedig én tudtam volna jó alternatívákat. Mindenesetre ezután Herbert szerzett egy Halálcsillagot és az űrben kellett megvívni, ami borzasztó hülyeség, és egyáltalán nem vitte előre a történetet, mert alig vonták bele az EPF-et, de ebbe jobb nem bele folyni most. (Egyébként a SW Takeover sokban másolta az Operation: Blackout-ot, tehát az is egyfajta puzzle.)

Szerencsére ezt a SW-os szálat nem vitték tovább (nem is lett volna értelme) és novemberben volt a második nagy op, az Operation: Puffle. (Ennek van egy érdekes CP-n kívüli története, mert a CP Magazinban volt egy képregény, amiben Herbert a pufikat hipnotizálva akar uralkodni. Ez valamiért nagyon felkapott lett a játékosok körében, bizonyára ezt látta a Team is, ezért elkészítette.) Tehát a CP-n a története, hogy Hebert hipnotikus puffle kalapokat készített és a pufikat pénzkeresésre parancsolta. Az előző nagy operation-hoz hasonlóan naponta egy mini-game keretében kellett előre jutni. Viszont ez már egyáltalán nem volt olyan jó, mint az előző, rengeteg volt a teljesítendő feladat és mind ugyanolyan volt, maga a játék sem tetszett annyira,  illetve hülyeség volt belevonni az arany pufit is. Tehát 9 napon át kellett teljesíteni ugyanazt a játékot, csak más színű pufival, ami nagyon egyhangú és unalmas volt, sokkal érdekesebb lett volna utolsó nap az összeset egymásután végigvinni. Viszont a vége nagyon tetszett, mert az volt igazán pörgős és izgalmas, mint a régebbi missziók, ott is sok volt az interakció, jó megoldásokkal, tehát az volt az egyetlen, ami dobott, rajta, meg a Wilderness kidolgozása, habár nem tetszett annyira ez a féle vadon. És én pont a pörgősség és egyszerre végigvihetőség miatt szeretem a kisebb operation-okat. Szóval az EPF-es feladatok is nagyon jó party puzzle félék és a háttértörténetük pedig a leghosszabb és legjobb is talán.

És a fent és alább felsorolt klasszikus, régebbi partikból is látszik szerintem, hogy régebben mekkora sokszínűség volt a különböző partik között, mert egyáltalán nem, legalább is alig egyeztek a feladatok, még akkor is ha egy kategóriába tartoznak, mert főleg a puzzle fajtái régebben a lehetőségek tárháza volt, illetve most is az lehetne. De valahogyan most már kiveszett ez a kreativitás a játékból. Mert most van egy séma, és azt használják mindenre, apróbb változtatásokkal. Ez a séma elég ötlettelen, főleg így negyedszerre:

Alig különbözik a többi:

Csak a dizájn és feladat terén, de a cuccok rendszere teljesen ugyanaz.

Mint mondtam ez a rendszer szerintem az idei Halloween Party-n volt a legjobb:

Mert itt a feladat is elég különleges volt a mostaniakhoz képest, mert visszahozta a logikai, interakciós feladatokat, még ha kicsit könnyebbek is, mint régen. De ez a mostani sablon szerintem még mindig jobb egy fokkal az előzőnél, mert itt legalább csinálunk valamit a cuccokért.

Ugye ezelőtt volt a “naponta kettő új  cucc a semmiért” séma, ami csak nagyon kevés esetben működik, és ehhez a cuccoknak is jónak kell lenniük. Régebben ilyen csak az adventi kalendárium volt, főleg 2012-ben, ahol 1-1 member-nonmember cucc volt 6 napon keresztül. De még a Superhero Party’13 is hasonló, mert naponta kaptunk egy kesztyűt és lehetett csinálni egy új robotot, mármint a membereknek. Illetve még volt párszor a Marvel Party előtt és után is, hogy naponta nyíltak meg lehetőségek, cuccok és feladatok váltak elérhetővé. De legelőször, ami tisztán az egy cucc csak úgy naponta, a Summer Jam-en volt. A Summer Jam-mel tökéletesen egyező rendszer volt az idei Puffle Partin. És még a Music Jam is egy hasonlót alkalmazott, csak beleszőtte, a kétnaponta megjelenő új előadókat is, ami érdekes, nem feltétlenül rossz értelemben. És persze rengetegszer volt, hogy csak egy kis része a partinak, de valami naponta válik elérhetővé. Mint írtam, ez nem a legjobb a folyamatosságért. Szerintem azért van erre szükség, mert a hangulata a partiknak nem olyan jó, mint régen valamiért, ezért nincs sok motivációja a játékosoknak, hogy újra és újra belépjenek a party múlásával. Ezért találták ki ezt a rendszer, ami egyáltalán nem megoldás, hogy a játékosoknak “dobnak” temérdek, de gagyi cuccot, mert a mennyiségre mennek és nem a minőségre. Persze néha lehet hatékony, lásd Op: Blackout, de nem szabad túlzásba esni, és csak úgy a semmiért ontani a cuccokat. És az Item Box-ok, illetve jó kis puzzle-k háttérbe kerülését is kicsit ennek tulajdonítom.

 

Végigmenő-s Party

Talán a Végigmenő-s Party a Party Puzzle-höz tartozik, de eléggé egyedi és szerintem külön sorolandó. Végigmenő-s partik pl. az expedition-ok, azaz a szigeten nincs túlságosan feldíszítve, csak pár hirdetőtábla a főbb szobákban. És van egy kezdőpont a sziget egyik szobája, ahonnan indul egy útvonal, amin végig kell menni és eközben logikai feladatokat kell megoldani. A végén pedig vár egy-két díj, valamint az elején és talán közben is van egy ingyen cucc. Ez az útvonal akár ketté is ágazhat pl.: Great Snow Race Party – Operation: Hibernation.

Ezek a party-k is nagyon szuperek, nem nagy volumenűek, de nagyon jól kidolgozottak és logikusan kapcsolódtak a CP történetéhez. Ezeket mostanság már tényleg nagyon nem használják. A legutolsó a Great Snow Race volt, ha nagyon megengedőek vagyunk, akkor a Rockhopper’s Quest. Mondhatnánk a SW Takeover-t, vagy az Op: Puffle-t, mert a szigetről indul és kidolgozott party-szobákban játszódik, DE az nem igazán végigmenő-s, mivel nem lehet EGYSZERRE végigmenni, és a feladat is minden nap ugyanolyan volt. Pedig ezek voltak azok a partik, amikhez igazán kellett használni a fejünket, és nagyon kreatív és különböző módokon oldották meg a feladatokat.

 

Maze Party

Még van egy party fajta szerintem, amit sorolhatnánk a végigmenő-s partik közé, de szerintem ez is különáll. Ezek a party-k is nagyon egyszerűek, a sziget egy szobájából indulnak, ahol nincs túl sok dekoráció és végig kell menni, a végén egy-két ajándék és van egy szobában és van egy jó háttér- és esetleg utótörténet. De a maze-ekre, azaz a labirintusokra külön technika van:

Ez az igazi maze szerintem. Legutoljára ilyen az Underwater Expedition volt. A Medieval Party-s vagy a Dark Chamber- es labirintus egyáltalán nem hasonlít, emiatt teljesen különálló ez szerintem. Tulajdonképpen ebből tényleg csak kettő volt, sajnos. És ezt is nagyon ötletesen egybe lehetne kötni Party Puzzle-el, mint a fent említett másik labirintusokat. (Amúgy az Underwater Expedition-hoz visszatérve akár kis mellékfeladat is lehet a Scavenger Hunt, mint ott a Dock-ban a szemét szedés.)

 

Egyszerű Party

Ez a legrégebbi, mivel szinte minden nagyon régi party ilyen volt. Tehát nem volt semmilyen feladat sem, csak pár ingyen cucc, és általában ésszerű és egyszerű háttér sztori kapcsolódott hozzá. Ezek régebben azért működtek, mert habár nem volt feladat, a szuper hangulattal érték el a játékosok folytonos érdeklődését, és hogy újra fellépjenek napok múltával a party miatt. (A minden nap két új cucc csak egy mentsvár, mert nem a legjobb mostanában a hangulat, ami miatt újra fel lenne kedve lépni a játékosoknak szerintem. Amikor ezt pedig feladatnak akarják feltüntetni az pedig elég “érdekes”.)

Például ilyen ismétlődő partik voltak a 2011-es és az előtti Music Jam-ek, régebbi Puffle Partik, St. Patrick’s Day Party és ugye rengeteg másik régi. Esetleg a Holiday Partik, de az utóbbi időben adtak hozzá nem sok, de jó feladatokat, ami egyáltalán nem hülyeség, mint: a Santa Sleigh, Pékség, amik 2011-ben különállóak voltak, nem volt egy teljes fő feladat, és emiatt szerintem egyedi volt, mert nem is kell egy nagy fő feladat hozzá, elég a hangulat, mellé a pár apróbb mellékfeladat, hogy teljes egész legyen.

Amik még a peremhatáron vannak (mert sokszor összefolynak a típusok) a Fair típusú partik, mint még a MU Takeover és a Halloween Party’13 volt. Azaz, ahol valamilyen játékkal pontokat kell gyűjteni, és azokért lehet cuccokat kapni, nem pénzért.

File:Prize.png

De a legutóbbi Fair-hez, illetve a MU Takeover-hez hozzáadtak naponta megjelenő cuccokat is:

Ami szerintem teljesen szükségtelen. A régebbi Fair-eken tökéletes volt, hogy a második héten érkezik még pár cucc.

És szerintem ez a rendszer legjobban mindig is csak a Fair-nél működött. A pont gyűjtés kapcsán még volt egy parti, a Hollywood Party, ahol a pontok gyűjtésével egyre több cuccot lehetett elérni.

Ami egyáltalán nem rossz koncepció. Egyébként ezt a partit is lehetne Puzzle-nek sorolni a teljesítendő  feladatok miatt, de elég silány a logikai feladatok közt. Egy kicsit alkalmazza a 2012-es Halloween Partis sémát is a feladatokban.

És, mint írtam ez lehetett a Star Wars Takeover-es, Frozen Partis és Penguin Cup-os pontgyűjtős, közben cuccokat szerző, valamivé válós rendszer elődje, amiről fentebb is írtam.

Egy kicsit még ehhez hasonlított a tavalyi Coins for Change is:

Persze itt ahogyan gyűlt a pénz és célokat “értünk el”, kaptunk cuccokat, ami belátom nagyon jó motiváció.

Illetve besorolásnál a legtöbb Event is ilyen, persze nem nagyok és nincs party értékük (mondjuk néhánynak több van, mint egyes mostani partinak), de nagyon hangulatosak. Aztán persze ezekhez is lehet feladatot kapcsolni, legtöbbször Scavenger Hunt-ot, pl.: Easter Egg Hunt, Sensei’s Fire & Water Scavneger Hunt (habár az utóbbinak már valamennyire van parti értéke).

2014 B.Ú.É.K!

Illetve még van pár plusz megoldás, ami nem a parti fajtájához (hacsak nem a puzzle része) tartozik, de sokat adhat hozzá:

Mozgó szobák

Ez az egyik legrégebbi plusz dolog, ami nagyon értelmes és sokat ad a partihoz, ha jól használják. A legrégebbi ilyen, ha jól tudom a Santa’s Sleigh, ami szerintem a Holiday Party szerves részét képezte, mint plusz mellékfeladat, mivel nem csak egy egyszerű dolog, ahol mozog a háttér és megy a pingvin, mint a Summer Jam-en a sztráda és az Epic Wave, igaz azok is szuperek voltak.

Akkor betölthetnek szállító szerepet is, mint a Hőlégballon a Festival of Flight-on, vagy a Migrator a Rockhopper’s Quest-en illetve a Limuzin a Hollywood Partin.

A 2013-as Holiday Party-s vasút szuper volt. Szerintem nagyon jó ötlet volt ehhez is feladatként berakni a célpontra hógolyódobálással történő pénz gyűjtés a CFC-re, és nagyon jól volt kivitelezve. Viszont szerintem a vagon csatalakozós dolog egy kicsit sok volt, mindenesetre nagyon kreatív és szintén jól volt megoldva.

Az idei Fair-en az egyik “ride” is egy nagyszerű mozgó szoba volt, az Óriás Kerék. Szerintem ez is nagyon jól meg volt csinálva és ötletes. A többi ride már más megoldású volt.

És a legutóbbi mozgó szoba most a Merry Walrus Partin volt, a felvonulási kocsi. Szerintem nagyon ötletes volt, nem volt túlkomplikálva, egy kis jópofa plusz.

A fellépés is tulajdonképpen egyfajta mozgás, amihez zene járul, igaz a mozgás nem túl nagy. Ezt is nagyon jól meglehet oldani, főleg, ha nem reklám. Például a Penguin Band fellépése 2011-ben nagyon szuper volt és előtte is. Akárcsak Cadence fellépése 2012-ben. 2013-ban és ’14-ben pedig már a fellépők több mint a fele csak reklám, ami mint mondtam, sokkal nagyobb reklám, mintha csak mascot-ként körbe járnának a szigeten. Minden esetre, mint mindennel, ezzel is mérteket kell tudni tartani, mert rengeteg nagyszerű lehetőség rejlik ebben a megoldásban is.

Egyébként sok helyen szokott lenni a szobákban kisebb mozgó dolog, például az Adventure Party 2009-en a hajó háttere. A mozgó rész akár még szállíthat is, mint a Plázás mozgólépcső. És persze rengeteg egyéb apróság, mint hajó, víz, halak stb, amik nem igazán csinálnak semmit, de jópofa, hogy mégis van egy kis mozgás és élet a szobában. És persze vannak interakcióként mozgó kis dolgok, de az is más kategória.

 

Átalakulás

Ez egyáltalán nem olyan régi, mivel csak 2012 márciusban jelent meg először (igaz volt előtte valamikor, ha jól tudom egy bug, amiért a pingvinek zöld pufivá alakultak egy szobában). Ezt is nagyon értelmesen lehet használni, például a Puffle Party-n, de ott volt a külön Puffle Play Zone, ami különlegessé tette, és szerintem nem szabadott volna a szobán kívül átalakulva maradni, de mindenesetre nagyon tetszett és jó meglepetés volt az első átalakulás.

A Halloweenhez szerintem kifejezetten illik a transzformáció. A 2012-es az egyik legnagyszerűbb használat volt. A 2013-ason pedig nagyon ötletes volt, hogy az átalakult pingvinre először (és egyelőre utoljára is) ruhát lehetett adni, de összességében kicsit sok volt az a háromszor háromféle szörny.

A Holiday Party’12-es, habár jópofa volt és a köré fűződő történet, illetve CFC nagyon jó volt, de nem annyira fontos.

A Prehistoric Partin nagyon túlzásba vitték a mennyiséggel és kár, hogy dínó formában vissza lehetett térni a jelen szigetre.

A Medival Party’13-on  is túlzás volt, pedig nagyon jó ötlet volt benne, főleg a bájital keverő játék és az elrontásnál Csirke Pufivá változás, de itt is nagyon sok és értelmetlen transzformációk voltak, és egyáltalán nem volt szükséges.

A Frozen Partin egyszerűen nevetséges volt a két átalakulás, mert voltak alapból jelmezek a Penguin Style-ban és át is lehetett alakulni, illetve volt egy Olaf Puffle is. Ennél nagyobb reklám alig lehetne.

 

Különálló, komplett, összetett építmény

Ilyen nem szokott gyakran lenni, de nem is baj, mert sok a beléjük fektetett munka és ezért egyediek. A kedvencem a Haunted Mansion a 2012-es Halloween Party-ról, mert annyira kidolgozott volt, és a téma is nagyon érdekes.

Szerintem ez volt a legjobb, nagyon összetett volt, a járatok változatosak, akárcsak a szobák. Nagyon szeretem az ilyeneket feltérképezni, ezért akkoriban csináltam egy alaprajzot is, hogy hogyan lehetne ezt megoldani a valóságban.

Illetve még ilyen volt az Operation Blackout-on Herbert erődítménye. Itt is nagyon tetszettek a járatok és a megoldások.

És ott volt még az Amazement Park az idei Fair-en, illetve a Music Cruise a Music Jam-en, de ezeken kívül más nem is volt a szigeten. Ezek is többnyire nagyon jól voltak kivitelezve, itt is jól voltak összetéve a járatok és a szobák, de volt térkép is hozzájuk. Szerintem szükségtelen, én pont azt szerettem az ilyenekben, hogy fel kell deríteni, és mászkálni kell, hogyha el szeretnénk jutni valahova.

 

Verseny

Ez is egy eléggé új és nagyon ritka dolog. Összesen kétszer volt a MU Takeover-en és a Penguin Cup-on. Mind a két partin egy mini-game keretében kellett pontokat gyűjteni a csapatnak, amihez csatlakoztunk. Persze ezt egy kicsit továbbfejlesztették 2014-re, mert már nem kellett a játéknál is kiválasztani a csapatunkat, illetve a játékot ketten kellett játszani, a “fej-felletti-ikon” megoldással, lehetett csatlakozni és voltak sportcipők, amik segítettek a játékban, illetve a saját pontjaink gyűjtésével tudtuk azokat elérni, és ezúton profi focistává válni, mint a SW Takeover-en Jedivé.

 

Igloo-s dolgok

Ez szintén új keletű dolog, de nagyon sokszor volt 2013 ősze és 2014 nyara között (értsd: szinte minden partin).

Nagyon szuperül lehet használni, mint a legelső alkalomkor is. Volt egy Igloo Item, egy Cukros Tök, amit ha kitettünk az igluba, megjelentünk a Különleges Party Igloo Listán. Szerintem ez azért működött nagyon jól, mert egyrészt a Halloween egyik legnagyobb lényeg a házalós cukorka gyűjtés, másrészt a gyűjtés egyfajta feladat volt, és nagyon ötletesen volt megoldva.

A 2013-as Holiday Partisban volt ötlet, akárcsak a vonatozásban, de azok az alagutak oltári nagyok voltak, és semmit nem csináltak azon kívül, hogy az alap vonatos mozgószobába vittek. Akkor már lehett volna egy külön mozgó szoba, ahol a kijáratok az egyes pingvinek házai, ahol van ilyen cucc, de az biztosan nagyon bonyolult. Szerintem annak még több értelme lett volna, ha a Christma Carol-ozással, azaz a házalós karácsonyi énekléssel kezdenek valamit.

Az idei Prehistoric Party-nak nagyon nem volt értelme, mert a jelenben lehetett használni a prehisztorikus játékot, amiben dínó tojásokat kellett keresni, amiket csak a múltban lehet kikelteni.

A Fair-es játék sátraknak volt értelme és szerintem jópofa, de legalább ide visszatehették volna az eredeti játék háttereket, az ocsmány újak helyett.

Viszont ezután kezdődött az őrület, mert elkezdtek értelmetlen iglukat gyártani, mint repülőgép, űrház, turné busz és egy igloo hátteret is (ami szinte csak a rajta lévő foci pályától más az alaphoz képest), amikkel fel lehetett kerülni a listára. Ezeknek tényleg semmi értelmük nem volt és borzasztóan erőltettek is. Úgy látszik erre a Team is rájött, mivel már nem erőlteti a minden partin valami iglu listás igloo dolgot szerencsére.

 

Interaktivitás

Ez viszont elég régóta működő dolog. Tulajdonképpen már az ajtó nyitódása is ide sorolható, de én kifejezetten a partikon használt formátumokról írok most, amelyek a szobában történnek, valamilyen cselekvés hatására.

Az egyik legrégebbi a hógolyó dobás által történő interakció, azaz amikor egy célpontra hógolyót dobunk és azzal történik valami, például leállít valamit, pontot kapunk, növekszik a hógolyó evő virág stb.

Az elmenés által történő interakció, mint a Temple of Fruit-on a csapdák, vagy például az elsőtétedő szoba váltási technika, , amikor a másik részéhez érkeztünk útnak, ami nagyon tetszett és ilyenek.

Kattintásra vagy egér elhúzásra történő mozgás, és egyéb alap dolgok, amik rendkívül változatosak, annyi féle volt eddig apróbbtól a nagyobbig, hogy nem is tudnám összegyűjteni. Ezért mint eddig is a főbb fajtákat csoportosítom.

Főként a Party Puzzle részei szoktak lenni interakciók, például a Wilderness Expedition-ről a Cliff-en lévő szerkezet:

File:800px-Cliff expedition.PNG

Az interakciókat nagyon szeretem, így érezheti igazána játékos, hogy benne van a partiban és csinál valamit, ami kézzelfoghatónak tűnik, mint mondjuk a hajó építés is:

File:800px-WildernessExpedition2011Shore (1).PNG

És egy ruha kell ahhoz, hogy kinyíljon a hajó és rá kell menni, az induláshoz.

A legtöbb interakció az operation-oknál illetve a nagyon kidolgozott puzzle-öknél volt főként, ami feladat is, nem csak egy kis érdekesség, ami még több életet visz a szobába.

Vannak a különleges ruhák viselésénél mondjuk képességek, mint a Superhero kesztyűk, amikkel rombolni lehetett, ami nagyon ötletes és jópofa szerintem.

Illetve ott vannak a mostanában kifejlesztett mozgásvonalak. Azaz, ha egy helyre megyünk, akkor ugyanabban a szobában a pingvin egy ideg egy útvonalon végigmegy, mint a csúszdák a Summer Jam-en, vagy a Mozgólépcső. Régebben csak olyan volt, hogy a másik szobába visz, ha valahová állunk, de megjelentek ilyen szuper dolgok, mint 2012-ben az elsötétedős átváltás, és azelőtt is különböző, de egyszerűbb interakciók.

Illetve a mozgásvonalnak a továbbfejlesztése a sodródás, ahol a mozgás közben már lehet mozogni, amerre akarunk, mert a csúszdázásnál nem lehetett. Szerintem ez egy nagyon jó és érdekes funkció. Először az Operation: Puffle-n jelent meg, ahol el kell ismerni, nagyin kidolgozott volt a vadon és a folyó is érdekes és szuper megoldás.

Van még egy új keletű dolog, ha egy ruha viselésénél ha táncolunk, megjelenik egy ikon a pingvin feje felett, amivel valaki más csatlakozhat valamire, mint a Holiday Partis vonatozásnál vagonnak, vagy kardcsatára stb.

Idesorolom a köszöntő képernyőt is. Régebben szerintem jobb volt, mert egy partira szabott képernyő volt:

És nagyon tetszett, amikor legelőször az Op: Hot Sauce keretében egy pingvin köszöntött:

Persze nem rögtön, hanem fel kellett mérni a terepet és hívtak a Command Room-ba, ahol a Director elmondta a feladatot, ami nagyon jól volt megcsinálva szintén:

És bevetés közben a pingvinekkel lehettet beszélgetni szövegbuborékokkal, közben csörgött a telefon, nagyon jó hangulata volt, mint a régebbi misszióknak. Szerintem az Op: Hot Sauce egy tökéletes mini-operation.

Viszont ezután elkezdték ezt használni máshol is, köszöntőként, amit most is csinálnak, és szerintem egyáltalán nem kell minden egyes partin:

És volt, amikor a Penguin teste is bent volt, mint a SW Takeover-en, ami meg főleg nem kell a sima partikra. Persze a hírességek megjelenése, amikor fellépnek más.

Tehát, mint mondtam ezeket a megoldásokat meg kellene hagyni az ilyen kis küldetésekre, (amiből egyébként lehetne több) hacsak nem annyira fontos egy party történetében, hogy a pingvinnek egy felugró szövegbuborékban kell elmondania, ami hirtelen fontos.

Ha nagyon muszáj akkor alkalmazzák az új, jelenleg folyamatban lévő történet, miatti kis szövegbuborékos kommunikációt, ami szintén nagyon jó megoldás, amit az idei Halloween Partin fejlesztettek ki:

Ez a partikra tökéletes, ha nagyon fontos, hogy feladat közben mondjon valamit. De ezt is most azóta minden partin használják, pedig nincs mindig túl sok értelme.

 

Háttértörténet

Ez a legfontosabb plusz egy partinál, mert ez igazán sokat adhat nem csak a partihoz, hanem az egész CP-s történethez is. Van egy alap történet, amit azoknál a partiknál alkalmaznak, amikhez nem kapcsolódik különösebb előzmény, hanem a party szervező testület úgy dönt, hogy megszervezi ebben a hónapban, mint Cadence a Music Jam-eket, Gary a 2012-es Medieval Partit, Rookie az April Fools’ Day Partikat stb. És régebben az ilyen partiknál mindig voltak előkészületek, amire akár eljött a híresség. Ez a történet egyáltalán nem bonyolult, de teljesen ésszerű, és nem kell mindenhez valami különleges, furcsa megelőző esemény.

És persze ott vannak a már kevésbé egyszerű, de nagyon király történetek, mint a Festival of Flight története, hogy egyet mondjak. Ezeket oldalakon át lehetne át taglalni.

De be is fejezem erre az évre a szócséplést és…

Mindenkinek Boldog

Új Évet Kívánok!

Habár az év nem volt túl jó, örülök, hogy nézitek a blogot 🙂

Köszönettel:

                         Marcellm

Szerinted milyen volt az év? És milyen lesz a következő?

Játssz most!

Club Penguin - Waddle around and meet new friends!

16 Responses to Év Záró Poszt

  1. pirospingu szerint:

    Régebben a pin is azért volt jó, mert nekünk kellett megkeresni, nem a keresők adták meg, hogy hol van.

    Kedvelés

  2. 12horcsa szerint:

    Boldog új évet kívánok mindenkinek!
    Remélem, hogy a következő évben is ilyen sikeres lesz a blog! 🙂

    Kedvelés

  3. Balib3 szerint:

    Boldog újévet mindenkinek! Jó bejegyzés lett. Nem gondoltam, hogy ilyen hosszú lesz, de nem is bántam. 🙂

    Kedvelés

    • Marcellm szerint:

      Örülök, hogy tetszett a különleges év záró poszt. Egyébként ez a bejegyzés rekordhosszúságú a blogon, mert több mint 7000 szóból áll. És B.Ú.É.K! még egyszer.

      Kedvelés

  4. 12horcsa szerint:

    Marcellm!
    Mi az e-mail elérhetöséged? B.U.É.K. újra!

    Kedvelés

  5. Gergo777 szerint:

    Ez egy igen jó és igényes bejegyzés! Gratulálok.

    Kedvelés

  6. Szandrinyo szerint:

    Én is Boldog Új Évet szeretnék kívánni. Tudom, hogy ez nem ide tartozik, de találtam egy régebbi kódot: PRINCESS (egy tiarát lehet vele unlockolni)

    Kedvelés

  7. Balib3 szerint:

    Valaki twitteren közzétett 5000!! 1 hetes member kódot és van köztük még működő. Nem tudom hogy kiírjam-e ide.

    Kedvelés

  8. Balib3 szerint:

    ugye nem valószínű hogy legális módon szerezte, ezért kérdezem.

    Kedvelés

  9. Balib3 szerint:

    Elméletileg van megint valamilyen oldal, ahol elvileg mindenki kap egyet regisztráció után, vagy valami ilyesmi. Persze ezt könnyű kihasználni. Most jó páran osztogatják twitteren a kódokat.

    Kedvelés

Hozzászólás